Jurnalul unei dependente



Am un profund suflet de grasa. Ador zaharul sub toate formele lui. Ador painea cu ciocolata proaspat scoasa din cuptor, ador cartofii aia taiati in bucati mari de la Mac Donald’s cu sosul ala deluxe, ador Mac Flurry-ul natur. Doaaamneee cat ador cripsy strips-urile de la KFC. Dumnezeu sa te aiba in pace acolo unde esti, Colonele, ca mare lucru ai adus pe lumea asta, muuuuult mai mult decat a putut face pentru planeta asta Steve Jobs. Ti-as dedica o zi din an. Ziua Colonelului, in care sa se dea la toti clientii fideli cate o galeata de 6 hot chicken wings cu 6 cripsy strips cu 3 sosuri la alegere, ca tare sufar ca in Franta nu exista combinatia asta de meniu.

Problema care ma dezgusta profund e ca nu pot fi grasa doar pe interior, ca obligatoriu tot cultul dedicat colonelului tre’ sa se vada si la exterior…Asa ca dupa 6 ani de lupte (pierdute detasat) cu zaharul si grasimile, am zis sa imi iau soarta in maini si sa o pasez in alte maini mai serioase si mai competente (cele ale profului de box). Am zis ca daca cu vointa nu se poate, incercam cu rusinea.

Si uite asa m –am trezit peste noapte fortata sa renunt la zahar (imaginati-va aici 6 smileys de aia de messenger care se tin de obraji si tipa ca in tabloul lui Munch).

5 saptamani, fratilor !!!! In viata vietilor mele nu am rezistat mai mult de o saptamana fara zahar. Saptamana care era precedata de o alta in care recuperam tot zaharul pierdut in saptamana de dinainte. 

Primele doua saptamani au mai fost cum au mai fost. Noaptea visam ca mananc crème brulée si moelleux au chocolat si toata ziua ii dadeam cu apa plata si lamaie asezonata cu sparanghel si pastai verzi .Si sala, muulta sala… 
A patra saptamana am tras patura pe mine si am plans toata noaptea de dorul unei sticle de fanta  pe care un om fara suflet a baut-o la masa cu mine in fata mea. Fara niciun regret. Dusman, nu altceva.

Toti prietenii s-au transformat in dusmani ; cum mancam cu ei ma invitau sa le gust din desert.
« Pai cum baaai, nu v-am  zis ca nu am voie la zahar ??? Mai am 2 saptamani, 2 zile si 53 de minute ??? »

« da ia ma o gura, ca nu e moarte de om, doar gusti. Uite ce tiramisu de casa am facut »

In momentele alea iesea diavolul din mine, scoteam flacari pe ochi «  TU NU AUZI CA OMUL ALA A ZIS CA NU AM VOIE  ZAHAR DELOC ????  Pai daca omul ala a zis asa, cine esti tu sa iti permiti sa spui ca pot sa gust ? Esti  cumva nutritionist ?? Esti maestru dietetician?  NU, nu vreau sa gust din ah, minunata aia prajitura, uite-o cum i se prelinge din castron crema aia mascarpone si ce frumos e ea pudrata cu cafeaua aia, zici ca are pistrui…PIEI SATANA !!!! »

7000 de litri de apa si 800 de lamai bio mai tarziu (si multe vise erotice cu gogosi) am reusit sa scap de o marime la pantaloni (mai am inca de doua ori pe atat…trist…). 

5 saptamani fara zahar. Recordul vietii mele. Secretul nu era vointa,ci rusinea ca ma pune omul ala pe cantar si se prinde ca mananc inghetata noapte pe furis.

Si ajung la ziua de azi, cand se da iar dezlegare la zahar ; dar cu bun simt si probabil nu zilnic, asa cum imi place mie sa-mi traiesc viata.
Pun ochii pe o briosa grasa, plina cu merisoare si ciocoala alba. Aoleeeuu, de cand te pandeam. Si o iau pe furis (de ce pe furis nu stiu), dupa care strig in gura mare. « Azi am voie sa mananc zahar!!! »

 Colegii ma privesc compatimitor, ma bat pe umar si ma incurajeaza, imi spun ca e foarte meritata si ca nu stiu cum am reusit atata timp fara zahar. Aproape ca se sparg baloane  imaginare pline cu confetti, se aud sunete de trompete, se pogoara duhul Colonelului si a 7 patisieri printre noi si ma lauda ca am reusit sa nu cedez instinctului de grasa timp de cinci saptamani.

Ma duc in spatele magazinului cu prada, o colega vrea sa guste din briosa mea (CEEEEEE ????????). Un raget de leu nervos iese din gatlej (NIMENI NU SE APROPIE DE BRIOSA ASTA !!!!! DU TE SI IA TI BRIOSA TA !!!) Colega  isi retrage mana de pe briosa, se indeparteaza incet si fara miscari bruste, cu ochii in patru.

Mananc briosa tacticos, vreau sa ii simt fiecare firmitura in parte, fiecare atom, sunt pe nori pufosi, viata iar capata sens, devine colorata, dupa care o termin (briosa, nu viata, desi viata fara briosa nu prea e viata...) si imi spun in gand : gata, gata, acum ne calmam…

Dar zaharul cere alt zahar…Vreau sa gust din inghetatele alea noi de balesc la ele de mai bine de o luna, parfumuri de vanilie, violete, pain aux epices. mmmm...  Si gustarea se transforma intr-o bula de inghetata de vanilie cat un bulgare de zapada, care devin doua , ca vreau sa o gust si pe aia de fistic… Si brusc intru intr-o frenezie pe care cred ca o au drogatii cand calca stramb dupa ce ies de la dezintoxicare. Si mai vreau o briosa de aia cu ciocolata alba si cranberry… Asa ca iau una  si ma ascund in cel mai intunecat cotlon al magazinului si incep sa molfai la ea. My preeciousssssssss…. 

O termin pe jumate si trebuie sa o abandonez subit pentru un rand de clienti care intra in magazin. Servesc rapid, in sila, cu negura pusa pe creier, cu gandul doar la briosa care ma asteapta cuminte in buzunar. Myyy preciouuuussss…

Ma retrag iar ca un goblin sa termin si cealalta jumate , pulsul mi se accelereaza, ochii imi fac ca la pacanele, respiratia se accelereaza si ea, creierul terminat incepe sa tipe 

PAI  CE CACAT FACEM AICISA??? STOP STOPP STOOOOP  !!; iar vrei sa fim grasi ?? iar o luam de a capat ??? atata efort , atata munca ???? »

Mana nu asculta, da sa indese in gura restul de briosa, personalitatea devine schizofrena ; vreau briosa aia ca pe viata mea, dar se duc lupte interioare grele ; creierul zice nu, gura zice da, sunt sleita de batalia care se da, mana deodata arunca briosa la gunoi.

Shut down total 5 secunde. 

Dupa care creierul isi revine incet, incet, preia controlul, darrrrr primul instinct da sa scoata briosa din gunoi.  Mana se baga dupa ea avida, creierul tipa invins, dupa care mana indeasa si mai tare briosa in sacul de gunoi…


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Doua pe ziua de azi

Ultimul mohican